Európsky parlament prijal rokovaciu pozíciu k prepracovaniu pravidiel Európskej únie pre typové schvaľovanie a dohľad nad trhom motorových vozidiel. Po novom nás čakajú nižšie emisné limity pre autobusy a ťažké úžitkové vozidlá a tiež opatrenia na zníženie emisií z pneumatík a bŕzd, či zvýšenie životnosti batérií. Podľa europoslanca a vedúceho slovenskej delegácie pri Európskej ľudovej strane Ivana Štefanca (KDH) si všetci prajeme ekologickejšie jazdenie v osobnej, verejnej, či nákladnej doprave, je však dôležité nastaviť normy realisticky a zbytočne nepredražovať výrobu áut.

„Odkedy sa európskym socialistom a zeleným podarilo presadiť zákaz výroby nových áut so spaľovacím motorom od roku 2035, pre automobilky už viac nemá zmysel investovať do áut so spaľovacím motorom. Nútiť výrobcov áut prostredníctvom nových vymyslených pravidiel opätovne investovať do spaľovacích motorov by v praxi znamenalo predraženie áut a míňanie času a peňazí na technológie, ktoré budú čoskoro zakázané,“ povedal Ivan Štefanec pôsobiaci popri Výbore Európskeho parlamentu pre priemysel, výskum a energetiku.