V Európskom parlamente dlhodobo prebieha debata o pravidlách pre znižovanie emisií oxidu uhličitého v automobilovom priemysle. Na rozdiel od zelených, socialistických a liberálnych poslancov, ktorí poväčšine vidia riešenia len v elektromobilite a zákaze spaľovacích motorov, pohľad konzervatívcov sústredených v najväčšej frakcii europarlamentu, Európskej ľudovej strane, sa líši.

Podľa europoslanca a vedúceho slovenskej delegácie pri Európskej ľudovej strane Ivana Štefanca (KDH) je potrebné podporovať a nebrániť spravodlivej súťaži ani iným inovatívnym technológiám, ktoré dokážu znižovať emisie v nákladnej, verejnej, či osobnej doprave.

„Diskriminácia vývoja európskych technológií, ktoré majú potenciál znižovať oxid uhličitý efektívnejšie, lacnejšie a šetrnejšie vo vzťahu k životnému prostrediu ako je tomu v prípade elektromobilov, by bola premárnená šanca nie len voči planéte, ale aj voči našim ekonomikám a európskym pracovným miestam. Na úspešnú ekologickú transformáciu dopravy potrebujeme využiť všetky technológie, vrátane syntetických palív. Nás len môže tešiť, že európske hospodárstva z toho môžu ťažiť. V hre sú aj tisícky pracovných miest na Slovensku. Syntetické palivá majú veľký potenciál dosahovať nulové emisie. Každá inovácia musí dostať šancu,“ hovorí europoslanec.